V obci Hronský Beňadik nedávno slávnostne odhalili repliku legendárneho kabrioletu. Takzvaná Drndička bola zároveň prvým slovenským autom. Autorkou súčasného modelu je umelecká kováčka Andrea Kosecová, ktorá ho vyhotovila v spolupráci so svojím otcom a bratom.
Ako uvádza Múzeum vo Svätom Antone, „Drndičku“ zhotovil krátko po prvej svetovej vojne zámočník Michal Majer v obci Psiare. Tá bola v minulosti samostatnou dedinkou, dnes už patrí pod Hronský Beňadik.
Majer zostrojil svoje dielo vďaka bulharskému cárovi Ferdinandovi Coburgovi. Traduje sa, že keď sa mu na ceste do Svätého Antona pokazil pri Psiaroch jeho Mercedes, práve išiel okolo Majer. Cára prekvapilo, že hovorí plynule nemecky aj maďarsky a ešte viac, že sa ponúkol poruchu opraviť.
Ferdinandov vodič si vraj z Majera robil posmech. Na Coburga však urobil dojem a dovolil mu, aby auto skúsil opraviť. Majerovi sa podarilo odstrániť poruchu s pomocou nožíka, odrezanej kože z biča a kamienkov pozbieraných na ceste.
Michal si ako odmenu vypýtal iba volant, štyri kolesá a dokumentáciu od automobilu. Šľachtic mu želanie splnil a všetko poslal z Budapešti. Zvyšok si šikovný Majer vyrobil spolu s učňami a tovarišmi vo svojej zámočníckej dielni. Len motor odliali v Kachelmanových strojárňach vo Vyhniach. Ľudia nazvali auto “Drndička”, pretože na vtedajších hrboľatých cestách neskutočne hrkotalo – drnčalo.
Nakoniec prežilo do roku 1952. Potom skončilo rozobraté na dedinskom smetisku. Jediné, čo sa po ňom našlo, bol kus kapoty a stará tabuľka s poznávacou značkou.