Zvolenčanka Mirka kúpila v Biedronke tovar po záruke, podľa ďalších nejde o ojedinelý prípad, čo robiť v takej situácii?


Vo Zvolenskej Biedronke kúpili zákazníci tovar po záruke

Foto: Zvolenčanka Mirka kúpila v Biedronke tovar po záruke, podľa ďalších nejde o ojedinelý prípad, čo robiť v takej situácii?
Foto: Bratislavak, Facebook/Mirka Z. K.

V nedeľu 16. marca sa Zvolenčanka Mirka rozhodla navštíviť novo otvorenú predajňu reťazca Biedronka v Zvolene, kde zakúpila palacinky s jablkami a škoricou. Po príchode domov však zistila, že výrobok bol o deň po záruke. Na sociálnej sieti sa rozhodla varovať ostatných zákazníkov, aby sa tejto situácii vyhli. „Neboli ani precenené. Všimli sme si až doma. Nechcem sa sťažovať ani nič podobné, len upozorniť ostatných…“ opísala situáciu Mirka na sociálnej sieti.


Jej skúsenosť nie je ojedinelá.   Zvolenčanka Edita, mala podobnú skúsenosť, keď si v Biedronke kúpila vajíčka po záruke.  V ďalších príspevkoch sa objavili podobné negatívne reakcie. Marianna zdieľala svoju sklamanú skúsenosť s cenami, ktoré sa líšili od tých uvedených na regáli: „Bomboniera Tatiana na cedulke napísané cena 2,70 € na bloku zarátané 6 € za Tatianu. Keď raz bude napísané cena 2,70 €, tak tá cena má byť pri pokladni nablokovaná rovnako,“ uviedla rozhorčene.

Niektorí používatelia sa snažili situáciu riešiť právne. Viera pripomenula, že ak je na tovare uvedená konkrétna cena, malo by byť táto cena aj zablokovaná pri pokladni. „Treba sa ozvať, keď tam je raz taká cenovka, tak vám to musia tak zablokovať. Inak porušujú zákon,“ vysvetlila

Ďalšie reakcie poukazovali na to, že zákazníci by mali byť obozretní a vždy si skontrolovať dátum spotreby a ceny, ktoré sa môžu líšiť. „Veď prvé čo pozriem je dátum spotreby, vždy, zdieľal Viktor svoju prax. Niektorí užívateľia sa vyjadrili, že tovar po záruke sa predáva aj v iných obchodoch. „Áno, treba, lebo je bežná prax, že sa predávajú potraviny po záruke,“ uviedla Patricia. Iní zákazníci si myslia, že takéto prípady sú často výsledkom chýb pri práci s tovarom. „Žiadna predavačka by si nevzala na triko, že nechá v regáli pozáručný tovar úmyselne. Bohužiaľ, predavačiek je málo, a chudiatka nevedia, kam skôr skočiť. Či tovar vykladať, či kontrolovať záruky alebo ešte utekať do pokladne,“ komentovala situáciu jedna z miestnych obyvateľiek.

Zatiaľ čo niektorí zákazníci zvažujú, či sa vôbec do Biedronky vrátia, iní si myslia, že by mali dať obchodu druhú šancu. Samuel napríklad napísal: „Treba ísť a sám zažiť. Ja som v Biedronke veľmi spokojný, lacnejšie ako v Lidli, a už druhýkrát som nakúpil s kupónom -10 €.“

Napokon, ako zhrnul Jaroslav, Biedronka v Zvolene získava viac negatívnych hodnotení než pozitívnych, a to na základe skúseností zákazníkov, ktorí zdieľajú svoje zážitky.

   

Napriek niektorým varovným skúsenostiam sa niektorí zákazníci stále cítia spokojní s nákupmi v tomto reťazci, najmä keď využívajú akcie alebo kupóny. Je však jasné, že predaj po záruke a nesprávne cenovky sú problémy, ktoré si zaslúžia pozornosť.

Označovanie cien sa líši od štandardov

Michal Paluška, senior sales manager zodpovedný aj za predajňu vo Zvolene, v reakcii na otázky uviedol, že každý deň sa snažia, aby ich predajne boli dobre pripravené na návštevy zákazníkov počas celého dňa. Prvé dni prevádzky hodnotí pozitívne, keďže zákazníci obchod prijali veľmi dobre.

„To malo za následok mimoriadne vysokú návštevnosť, ktorá mohla dočasne ovplyvniť nákupný zážitok, ako napríklad dostupnosť tovaru v regáloch alebo rady na pokladne,“ vysvetlil Paluška.

V každodennej prevádzke využívajú IT systémy, ktoré pomáhajú kontrolovať a optimalizovať kľúčové procesy, najmä pokiaľ ide o správnosť cien či dátumy spotreby.

 

Osobitne sa vyjadril aj k otázke označovania cien chladených výrobkov. Spoločnosť používa metódu, ktorá sa líši od trhových štandardov – cenové etikety sú umiestnené nad výrobkami. Práve to mohlo niektorých zákazníkov v prvých dňoch prekvapiť. „Chápajúc situáciu sa snažíme zachovať úplnú transparentnosť pre zákazníka, naši zamestnanci sú vždy k dispozícii, aby zákazníkom pomohli a poradili,“ dodal Paluška.



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie v Banskobystrickom kraji