Minulý štvrtok otvoril vo Zvolene svoje brány poľský reťazec Biedronka. Očakávania boli veľké, no reakcie zákazníkov sú po pár dňoch fungovania zmiešané – kým niektorí privítali novú možnosť nákupu, iní kritizovali chaos pri cenách a dostupnosti tovaru. Diskusia na sociálnych sieťach ukázala, že Zvolenčania sledujú dianie v reťazci pozorne a majú na neho rôznorodé názory.
Počas prvých hodín otvorenia sa skutočne pred obchodným centrom TPD tvorili dlhé rady. „Išla som pred polhodinkou okolo a teda riadne rady. Von pred budovou až ku ceste,” opísala situáciu obyvateľka. Nápor bol taký veľký, že niektorí sa rozhodli návštevu odložiť. „Ja sa tam vyberiem asi až na budúci týždeň, keď to opadne.”
Na problémové začiatky predajne poukázala Zvolenčanka Anna. „Zákazníkov Biedronky chcem len informovať, že v začiatkoch, ešte všetko nefunguje ako má, nestíhajú a kým vychytaju všetky muchy,“ uviedla.
Hneď v prvých dňoch zákazníci narazili na viaceré problémy. Často sa objavovali sťažnosti na nesprávne označenie cien. „Tovar z letáku, ako košická treska, mal stáť 0,65 eur, ale cenovka ukazovala 1,70. Našťastie to opravili pri pokladni, ale treba si dávať pozor,” doplnila Anna. Niektorí boli menej zhovievaví. „Keď otvorím obchod, mám mať všetko pripravené. Nie bordel v cenách!” reagovala Janka.
Objavili sa aj prípady, kedy si zákazníci až pri pokladni všimli, že cena nesúdla s letákovou akciou. „Mali by si dávať pozor na cenovky, aké majú v systéme a aké na regáli. Aj včera bola akcia na lososa 1+1 zdarma, ale v systéme to mali inak,” dodal Marek. Podľa obyvateľky Verony sa nejedná o problém predavačiek, ale systému. „Keďže za nás skoro všetko robia stroje, je pravdepodobné, že systém inak nahodí cenu. Nie je to ako kedysi, keď si pokladníčka sama napísala cenu a potvrdila enter. Teraz si systém robí ako chce, a to nie je o tom ze sa nemalo otvoriť, deje sa čo všade Lidl, Billa aj Kaufland“ uviedla.
Nespokojnosť vyvolali aj prázdne regály. „Čo je to za obchod, ktorý nie je otvorený ani týždeň a už nemá kto doložiť tovar?” pýtala sa Emília.
Očakávania, že poľský reťazec prinesie lacné potraviny, neboli celkom naplnené. „Slováci čakali, že ceny budú lacné, priateľské, ale zabudli, že v Poľsku majú inú vládu,” komentoval Marek. Mnohí si mysleli, že sa dočkajú rovnakých cien ako u našich severných susedov, no reálita je údajne iná.
Niektorí zákazníci preto po prvej návšteve usúdili, že obchod im nevyhovuje. „Ja som nebola spokojná, išli sme do Kauflandu a tam som si dobre nakúpila,” napísala Ľubica. „Biedronka ma vôbec neoslovila,” doplnila Jana.
Napriek počiatočným nedostatkom však niektorí zákazníci veria, že obchod sa ešte zabehne a problémy vyrieši. „Každý začiatok je ťažký, treba im dať čas a trpezlivosť,” myslí si Beata. Jeden z občanov Zvolena nie je k pracovníkom Biedronky tak zhovievavý. „Mne je jedno, koho chyba, ja som zákazník, ja platím a požadujem zodpovedajúcu službu. Nie polovičnú, lebo ja tiež neplatím polovičnými peniazmi. Naučme sa ako zákazníci vyžadovať nejakú úroveň voči kupujúcim. Sú to naše peniaze a obchod chce naše peniaze. Tak nech niečo preto aj urobí,“ tvrdí. Súhlasili s ním aj ďalší Zvolenčania, ktorí požadujú spoľahlivé služby hneď ako sa predajňa obchodu otvorí.
Zatiaľ je však jasné, že nový reťazec vyvolal vo Zvolene silné reakcie – pozitívne aj negatívne. Ako sa mu bude dariť v budúcnosti, ukáže až čas a prípadné zmeny v prístupoch k zákazníkom. So sťažnosťami zákazníkov sme sa obrátili aj na vedenie Biedronky. Správu budeme aktualizovať o ich vyjadrenie.