Všetky nové autá, ktoré prídu na trh budú po novom vybavené systémom núdzového volania eCall. V praxi to bude znamenať to, že vozidlá v prípade núdze dokážu automaticky privolať pomoc. Predstavme si službu na tomto príklade.
Havária niekde mimo mesta na málo frekventovanej ceste, naokolo sa nikto nenachádza a vodič si nedokáže sám privolať pomoc. Zachrániť by ho mala práve nová služba eCall. Stačí stlačiť iba jediné tlačidlo, a ak by nedokázal ani to, dokáže sa aktivovať aj sama. Tiesňové volania eCall sa budú prijímať na operačnom pracovisku linky 112 v Trenčíne.
„Súčasťou tohto tiesňového volania je aj sada údajov, ktorá sa operátorovi zobrazí priamo v informačnom systéme. Najdôležitejším údajom je presná poloha, už len na základe toho môžeme vyslať zložky na zásah,” hovorí Adam Regec zo sekcie krízového riadenia MV SR.
V budúcnosti by zo zákona mala byť služba eCall povinnou výbavou každého nového osobného vozidla. Tragické situácie pri ktorých si vodiči nebudú môcť kvôli zraneniu privolať pomoc a tak dlho čakať na záchranu by sa už nemali opakovať. „Môžeme ušetriť celé hodiny a zachrániť vďaka tomu množstvo ľudských životov,” dodal Regec.