Oznam v banskobystrickej MHD rozprúdil nejednu diskusiu. Konkrétne nápis: „STÁŤ PRI DVERÁCH NESTAČÍ! Pre každé vystupovanie zvoňte včas.“ Hoci informácia je pre mnohých cestujúcich zrozumiteľná, jeho forma vyvolala vlnu nesúhlasu. Problémom nie je samotné upozornenie, ale skôr spôsob jeho prezentácie.
Čo je na tom také zarážajúce? Viacerí cestujúci považujú formuláciu oznamu za nevhodnú. „Formulácia s použitím výkričníkov mi evokuje, že vodič alebo spoločnosť SAD Zvolen na mňa kričí alebo mi niečo rozkazuje. Od služby, ktorá je platená a dotovaná obyvateľmi tohto mesta by som čakal dôstojnejšiu komunikáciu,“ poznamenal Matej na sociálnej sieti.
Text vytlačený na obyčajnej tlačiarni, umiestnený do euroobalu a prilepený páskou pôsobí podľa väčšiny cestujúcich amatérsky a nedôstojne. Cestujúci tiež poukazujú na zbytočné výkričníky, ktoré dodávajú oznamu agresívny podtón. Podľa nich takýto prístup skôr odrádza a pridáva k už existujúcej nervozite vo verejných službách.
Diskusia na sociálnych sieťach odhalila zaujímavý fenomén. Niektorí diskutujúci vnímajú ostré oznamy ako úplne bežné a nevidia na nich nič zlé. No iní tvrdia, že verejné služby by mali ísť príkladom. Cestujúci neočakávajú nič prevratné – len dôstojnú a profesionálnu formu komunikácie.
MHD bola oslovená a článok bude postupne aktualizovaný