Priechod pre chodcov na Huštáku pri obchodnom centre Point v Banskej Bystrici je už dlhodobo témou diskusií. Jeho neregulovaný režim spôsobuje komplikácie v doprave, ktoré dennodenne zažívajú vodiči aj chodci. Najnovšie na problém upozornil miestny obyvateľ Peter, ktorý spustil anketu na sociálnych sieťach. Výsledky hovoria jasne – až 83 % zo 470 hlasujúcich požaduje na priechode inštaláciu semaforu.
Bez semaforu sa pohyb chodcov na priechode odohráva nekoordinovane. Často vstupujú na cestu jednotlivo, čo spôsobuje opakované prerušovanie premávky a rozsiahle kolóny. Obyvateľka Miška popísala situáciu takto:
„Išla som pešo po dlhej dobe cez ten prechod, zastavila som, aby prešli autá, poza mňa vybehol chalan, bol skoro na druhej strane, keď odtiaľ zase pani sa vybrala. Kým bola na mojej strane, už za mnou viac ľudí, čo tiež sa hneď dali na prechod, tak som sa k nim už pridala… Ale nikto ani len na sekundu nezastavil, aby pustil autá.“
Hlasovanie ukázalo jasný výsledok
Petra, ktorý na problém upozornil, viedla k zorganizovaniu ankety frustrácia z dlhodobo neriešenej situácie. Na sociálnej sieti vytvoril anketu, v ktorej hlasovalo viac ako 470 obyvateľov, pričom výsledky ukazujú jasné riešenie, ktoré Bystričania požadujú. Až 83 percent obyvateĺov hlasovalo za to, aby sa v oblasti na kritickom priechode pre chodcov umiestnil semafor.
Zatiaľ čo väčšina hlasujúcich sa zhodla na potrebe semaforu, objavili sa aj alternatívne návrhy.
„Neustále kolóny kvôli ľuďom, ktorí nevedia chvíľku počkať a prejsť jak tlupa, nie po jednom. Tam by sa mal spraviť nadchod a bolo by to vyriešené,“ navrhla jedna z obyvateľov.
Mnohí Banskobystričania upozorňujú na to, že regulovaná doprava je základom plynulosti premávky.
„Na svete neexistuje plynulejšia doprava ako tá, ktorá je regulovaná. Celý svet to vie, len Banská Bystrica nie,“ uviedol Miroslav.
Podľa zatiaľ dsotupných informácií mesto už dlhodobo zvažuje komplexnejšie riešenie pre túto lokalitu. V pláne bolo predĺženie pešej zóny až po Europa Shopping Center, ktoré by zahŕňalo vybudovanie podchodu pod malou okružnou križovatkou. Podľa informácií pôvodný investor ESC mal tento podchod zahrnúť do projektu, no úrad mu schválil zmenu stavby pred dokončením, čím sa od realizácie upustilo.
Naša redakcia kontaktovala mesto s otázkami riešenia kritickej dopravnej situácii v oblasti Hušták. Pýtali sme sa ako pokračujú plány rozšírenia pešej zóny a či mesto naďalej zvažuje vyriešiť situáciu formou podchodu. Zaujímali sme sa aj, či je možné vytvoriť dočasné riešenie, napríklad aj práve zavedením svetelného semaforu. Správu budeme aktualizovať o ich vyjadrenie.