V Banskej Bystrici sa rozprúdila vášnivá diskusia o meškaní autobusov MHD, ktorá sa dotkla mnohých obyvateľov. Na sociálnych sieťach užívatelia zdieľali svoje názory a osobné skúsenosti.
Negatívnu skúsenosť opísal Bystričan Michal, ktorý čakal na autobus č.25 s odjazdom o 5:15 hod. Autobus podľa jeho slov však vôbec nedorazil, aj keď na zastávke Michal stál s pätminútovým predstihom. „ A keď sa dozviem, že ten autobus čo mal ísť 5:15 hod. išiel o hodinu skôr a šofér si neprestaví budík, ako je to možné? Ešteže dnes ráno je celkom prijemne vonku ale čo v zime, keď bude vonku prituhovať,“ opísal skúsenosť nespokojný cestujúci.
Katarína sa snažila ospravedlniť situáciu, keď napísala: „Raz mu to prepáčte. To sa už nestane.“ Jej príspevok však vzbudil rozporuplné reakcie. Ľuboš dodal: „Katarína, stáva sa to šoférom pravidelne!“, čím zdôraznil, že meškanie nie je výnimočné.
Štefan, ktorý sa zapojil do diskusie, pridal vlastný pohľad: „Môj otec bol vodičom autobusu MHD v jednom nemenovanom meste. Keď mal ráno prvý spoj, vstával o pol štvrtej, aby bol v garáži načas… Keby nebol otec prišiel do pol piatej, už aj kontaktoval pohotovostného vodiča.“ Jeho skúsenosti naznačujú, že v minulosti boli dodržiavané prísnejšie pravidlá ohľadom dochádzania vodičov do práce.
Jedna Bystričana sa na situáciu pozrela z druhej strany: „A vám to kto prepáči, že prídete neskoro do roboty a kto uverí, že nie vlastnou vinou?“ Diskusia sa zintenzívnila a mnohí vyjadrili frustráciu z častých meškaní. Patrik navrhol: „Treba volať na MHDBB,“ čím naznačil, že je potrebné situáciu riešiť priamo s kompetentnými. Iní si však zo situácie ťažkú hlavu nerobia a prikláňajú sa k tomu, že raz za čas sa niečo podobné stať môže.
Do diskusie sa zapojila aj Bystričanka Lucia, ktorá uviedla, že v spomínanom autobuse sedela. Lenže išiel o pätnásť minút skôr.
Týmto spôsobom sa Banská Bystrica zapojila do diskusie o meškaní MHD, kde každý mal svoj názor a osobné skúsenosti. Situácia však jasne ukazuje, že otázka dochádzania a presnosti v MHD zostáva naďalej aktuálnou témou pre obyvateľov mesta.
Pokiaľ sa cestujúci stretnú s negatívnymi ale aj pozitívnymi skúsenosťami pri cestovaní v Banskej Bystrici, majú možnosť svoje skúsnosti opísať na stránke hromadnej dopravy. Svoje pochvaly a sťažnosti stačí jednoducho vpísať do zákazníckeho dotazníka.