Od 1. novembra bude na úrade v Sliači o jednu asistentku viac. Mesto zavádza chatbot Tessu, virtuálnu asistentku, ktorá bude na stránke mesta pripravená kedykoľvek pomôcť s hľadaním potrebných informácií. Tessa je nastavená tak, aby poskytovala odpovede na otázky týkajúce sa mesta, a to nepretržite – 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Jej úlohou je uľahčiť komunikáciu a informovanosť pre miestnych aj návštevníkov.
Ak má človek otázky ohľadom služieb mesta, otváracích hodín, alebo sa chcete dozvedieť viac o miestnych aktivitách, Tessa mu ochotne pomôže, informuje primátorka Ľubica Balgová. Zvládne odpovedať na väčšinu bežných otázok a dokonca vám sama navrhne, na čo sa ešte môžete opýtať, ak máte záujem o podrobnosti. Napríklad, ak sa budete zaujímať o históriu Sliača, Tessa vám ju priblíži.
„Naši asistenti s umělou inteligencí vám už dnes mohou pomoci v nejrůznějších situacích, ať už jste student, profesionál nebo důchodce. Ale to, co umí dnes, je teprve začátek. Naší vizí pro virtuální asistenty je zvládnout složité administrativní procesy, automatizovaně pracovat s daty a dát člověku hotový výsledek, ať už s autorizací pověřenou osobou, nebo bez ní, v závislosti na složitosti úkolu,“ vysvetľuje Martin MikuláŠek, spoluzakladateľ technologickej spoločnosti Citymind, ktorá je autorom inovatívnej Tessy.
V Českej republike ich asistenti pomáhajú obyvateľom v niekoľkých mestách. Ako vysvetľuje Mikulášek, jednou z kľúčových výhod chatbota je jeho schopnosť automaticky spracovávať najnovšie informácie a odpovedať okamžite. Sliačania tak dostanú na úrad asistentku, ktorá si na nich nájde čas kedykoľvek a ochotne poradí s každým problémom.