Ako sú Žiarčania spokojní s novou autobusovou čakárňou?


Foto: Ako sú Žiarčania spokojní s novou autobusovou čakárňou? Foto: ziar.sk

Cestujúci v Žiari nad Hronom už môžu využívať novú autobusovú čakáreň, ktorá stojí len pár metrov od autobusovej stanice. Ako počas otvorenia avizovali Technické služby, čakáreň spustili v skúšobnom režime, aby za ten čas stihli odstrániť alebo vylepšiť prípadné nedostatky.

Ako píše mesto na svojom webe, kapacita čakárne je 20 miest na sedenie, vrátane úložného priestoru pre batožinu. Moderné priestory ponúkajú cestujúcim komfort v podobe toaliet pre mužov, pre ženy, pre matky s deťmi či WC pre telesne postihnutých. Čakáreň je plne osvetlená, nachádza sa v nej samostatne vzduchotechnika, aj klimatizácia.


Problém s otváraním dverí

Čakáreň spustili do prevádzky začiatkom augusta. Ako vtedy avizoval Igor Rozenberg, riaditeľ Technických služieb (ďalej TS) v Žiari nad Hronom, spustenie šlo v pilotnom, skúšobnom režime, počas ktorého sa postupne snažili dolaďovať detaily.

„Počas skúšobnej prevádzky sme riešili len niekoľko pripomienok k otváraniu vstupných dverí. Nastala situácia, že po vstupe do čakárne sa nedali otvoriť dvere z vnútra. Išlo o technickú chybu, ktorá bola zapríčinená predchádzajúcou mechanickou úpravou dverí na pántoch. Keďže ide o nový systém, bude potrebné počkať ešte nejaký čas a v prípade potreby odstrániť prípadné nedostatky,“ vysvetlil Rozenberg.


Ako ďalej poznamenal, aj keď nemajú systém, ktorý by spočítal počet vstupov, stretli sa doteraz len s pozitívnymi ohlasmi verejnosti na čakáreň. „Okrem týchto pripomienok na vstupných dverách môžeme konštatovať, že evidujeme spokojných návštevníkov. V lete čakáreň poskytuje chládok a v chladnom počasí opačne - poskytne teplo a malé občerstvenie,“ dodal.

Občerstvenie s dlhšou dobou spotreby

Čo sa občerstvenia týka, v čakárni mali cestujúci doteraz možnosť zakúpiť si nápoje a tovar z mliečneho automatu. To sa však po novom zmenilo a mliečny automat nahradí iné občerstvenie. Dôvodom je podľa Rozenberga nízky záujem zákazníkov o mliečne výrobky.

„Mliečny automat presunieme späť na zimný štadión, odkiaľ sme si ho požičali. Predaj výrobkov, ktoré majú krátku spotrebu, nahradíme automatom s dlhšou spotrebou. Záujem zákazníkov o mliečne výrobky s krátkou spotrebou nedosiahol minimálnu potrebu predaja sortimentu v automate,“ vysvetlil riaditeľ Technických služieb. 

V čakárni je k dispozícii aj služba digitálneho vrátnika, prostredníctvom ktorého môže človek požiadať o otvorenie čakárne aj mimo prevádzkových hodín. Vrátnik žiadateľa prepojí na mestskú políciu, ktorá mu čakáreň otvorí alebo zamietne, ak je podľa kamerového záznamu alebo komunikácie zrejmé, že ide o iný zámer, ako čakať na autobus.

„Čo sa týka virtuálneho vrátnika, ten je možné použiť v čase mimo otváracích hodín. Napr. v nočných hodinách, keď je prevádzka uzatvorená je možné zazvoniť na stálu službu mestskej polície, ktorá môže čakáreň na diaľku sprístupniť. Počas otváracích hodín je možné do čakárne vstúpiť bez zatlačenia tlačidla, pretože dvere nie sú uzamknuté,“ dodal Rozenberg.