V Banskej Bystrici sa ozýva frustrácia cestujúcich, ktorí čelia problémom s technológiou v MHD. Mnohí z nich museli aj napriek nabitým kartám a mesačníkom siahnuť po hotovosti, pretože snímače v autobusoch jednoducho nefungovali.
„Je normálne, že ľudia majú nabité karty a musia si kúpiť lístky v hotovosti? To je jednoducho neprijateľné,” hovorí Erik, ktorý zdôrazňuje, že za chyby systému by nemali platiť cestujúci.
Diskusie medzi obyvateľmi sa rozbehli na plné obrátky. Mnohí používatelia sa pýtajú, prečo problém pretrváva a aké opatrenia sú plánované. „Niekto by sa mal postarať o to, aby to konečne fungovalo,“ dodáva Banskobystričanka, ktorá sa obáva, že jej 11-ročný syn by nemal odvahu zaoberať sa takýmito problémami. Obyvatelia sú znepokojení aj správaním revízorov, ktorí, ako tvrdí Janka, si berú za cieľ kontrolovať deti a študentov bez ohľadu na ich situáciu.
Radoslav poukazuje na to, že problémy s MHD má na predovšetkým Slovenská autobusová doprava Zvolen. „Problém je na strane dopravcu,“ konštatuje. Dátum, kedy sa karty virtualizovali, sa stal červenou vlajkou. Pavol Strhák dodáva, že „virtualizácia kariet je spackaný projekt a ak sa situácia nezlepší, mnohí z nás budú musieť čelíť nepríjemnostiam.”
Reakcie obyvateľov sa väčšinou zhodujú na tom, že situácia je neudržateľná. „Nahláste vodičovi, nemôžete predsa platiť za niečo, čo nefunguje,” navrhuje Eva. Hoci niektorí sú skeptickí, iní veria, že zmena je možná. „Tento problém sa môže vyriešiť len tým, že verejnosť bude tlačiť na zlepšenia,“ uzatvára Juraj.
„Karty sú v plnej kompetencii dopravcov. Deklarovali, že vzniknuté problémy riešia a vybavujú reklamácie cestujúcich, ktorým boli nesprávne načítané dopravné karty,“ uviedla hovorkyňa mesta Banská Bystrica, Zdenka Marhefková
Obrátili sme sa aj na dopravcu Slovenská autobusová doprava Zvolen, aby sme zistili kedy a ako sa situácia s čipovými kartami ustáli a sfunkční. Správu budeme aktualizovať o ich vyjadrenie.