Banskobystričanka Erika sa na sociálnej sieti podelila s problémom, ktorý sa jej stal pred niekoľkými dňami. Týkal sa karty mestskej hromadnej dopravy (MHD), ktorá nefungovala tak, ako by mala.
„Priatelia, chcem upozorniť na MHD karty. Treba si dávať pozor a kontrolovať zostatok kreditu, nakoľko systém nie je spoľahlivý. Dnes ráno mi vypísalo, že mám prázdnu kartu. Volala som priamo na SAD Zvolen. Cez systém sa zistilo, že naozaj sa z karty z ničoho nič “stratilo” 4,50 euro. Takže mi to priamo cez systém doplnili, nemusela som utekať do dopravnej kancelárie a zabíjať čas. Už sa mi to raz stalo,“ opísala žena.
Erika dodala, že vraj sa to môže stať aj iným ľuďom, lebo nie každý autobus je zosynchronizovaný so systémom. Zároveň vyzvala všetkých ľudí k obozretnosti. „Človek aj chce odľahčiť dopravu, ale samé komplikácie v tomto meste,“ dodala žena.
Pod príspevkom začali pribúdať komentáre ľudí, ktorí majú podobnú skúsenosť ako Erika. „Mne tiež na prečipovanej karte každú chvíľu píše prázdna karta, aj keď mám mesačník, a väčšinou mi pomôže, keď si idem kúpiť lístok k iným dverám,“ napísala Romana.
„Mojej mamke sa to stáva bežne. Preto si ona chodieva kupovať lístok dopredu k šoférovi, kde dostane lístok do ruky, aby si mohla skontrolovať stav kreditu na karte,“ uviedla Jarmila. „Mne sa to stalo aj na neprečipovanej karte, takže pozor si treba dávať stále,“ upozorňuje Lucia.
K problému sa vyjadril aj jeden šofér. „Nuž je to hrozné, sám som šofér MHD, ale s týmto, žiaľ, neviem ani ja nič spraviť, tiež má to štve. Potom sa ľudia pýtajú, že čo majú robiť. Prvé, čo im poviem, že nech idú na dopravnú kanceláriu, lebo inak sa to už nedá. Proste v skratke hrôza a katastrofa,“ komentoval Norbert.
Naša redakcia oslovila Slovenskú autobusovú dopravu Zvolen, a.s. Chceli sme zistiť, či prepravca problém eviduje a aké prípadné riešenia chystá. Článok budeme aktualizovať.