Viaceré banky sa chystajú urobiť rázne rozhodnutie. Podľa portálu Techbyte.sk počet pobočiek bánk výrazne klesne a rovnako tak klesne aj počet zamestnancov, ktorí pre ne pracujú.
Mladí si vedia vybaviť bankové záležitosti aj online, horšie to bude s tými, ktorí digitálnu dobu len tak ľahko nedobehnú. Digitalizácia posledné roky výrazne ovplyvňuje bežný život ľudí. Mnohí dodnes pri akomkoľvek probléme navštívia najbližšiu pobočku, to však už nemusí byť také jednoduché.
Možno ste si všimli, že banky v poslednom období zvyšujú poplatky za služby spojené s vybavovaním potrieb priamo na pobočke. Chcú tým postupne naučiť zákazníkov, aby si čo najviac záležitostí vybavili cez aplikáciu, internetbanking alebo cez telefón. Dokonca to na pobočke aj bezplatne vysvetlia. Väčšina ľudí vďaka digitalizácii nepotrebuje fyzicky navštevovať banky. Takmer všetko vybavia na smatfóne v aplikácii. Banky tento trend evidujú, preto nastavujú nové pravidlá.
Slovenská sporiteľňa napríklad znížila počet svojich pobočiek o 17 %, čo znamená, že otvorených už ostáva približne 466 pobočiek. Slovenská sporiteľňa je najväčšou bankou na Slovensku, stále je veľmi dobre dostupná, a to aj v menších obciach. Na jeden okres tak v priemere prináleží päť pobočiek.
Ďalším hráčom na trhu je Tatra banka, ktorá z 81 pobočiek zatvorila desať. K dnešnému dňu eviduje 71 pobočiek po celom Slovensku. Podobnú situáciu rieši aj VÚB banka, ktorá taktiež znížila počet o cca 20% na 125 kamenných bánk.
ČSOB bude mať do konca roka rovných 90 pobočiek, hoci nedávno ich bolo 111. Banka hovorí, že dôvodom nie je šetrenie, ale digitalizácia. Pre bežných ľudí to znamená, že ak budú potrebovať niečo vybaviť osobne, za bankou vycestujú alebo sa musia naučiť narábať s aplikáciou či internetom.
Napriek nepriaznivým číslam však naďalej ostáva otvorených dostatok pobočiek. Zároveň, ak by vám to skomplikovalo situáciu, stále sa môžete kedykoľvek rozhodnúť odísť do inej banky.